مقدمات اجرای طرح 6-3-3 در مدارس سیستان و بلوچستان فراهم شد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، 'فرشته حشمتیان' یكشنبه شب در نشست ستاد راهبردی سیاستهای وزارت آموزش و پرورش در زاهدان افزود: با تمهیدات اندیشیده شده سایر مشكلات مربوط به اجرای طرح 6-3-3 در زمینه تامین كلاس های درس و معلم برای پایه ششم ابتدایی در سیستان و بلوچستان برطرف می شود.

وی بیان كرد: تهیه گزارش از نحوه اجرای طرح 6-3-3 در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از همه استان های كشور بر عهده اعضای حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده تا روند پیشرفت طرح مورد ارزیابی قرار گیرد.

حشمتیان، ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی فضای آموزشی و آموزش نیروی انسانی را سه اقدام اصلی برای فراهم كردن مقدمات اجرای طرح 6-3-3 در استانهای كشور برشمرد.

وی گفت: مسوولان مناطق آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان نسبت به ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی و همچنین آموزش نیروی انسانی در راستای اجرای طرح 6-3-3 به نحو مطلوب عمل كرده اند.

وی افزود: پراكندگی نقاط شهری و روستایی، وضعیت نامساعد آب و هوایی و ضریب ضعیف ماندگاری معلمان در برخی نقاط، وجود كودكان و نوجوانان فاقد مدارك هویتی و بازماندگان از تحصیل، كمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی و جمعیت رو به افزایش سیستان و بلوچستان از مشكلات موجود در مسیر اجرای طرح 6-3-3 در استان است.

حشمتیان ادامه داد: وجود مشكلات موجود در بخش آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان دلیل بر ضعف مدیران نیست بلكه باید با توجه به شرایط خاص استان تدابیر ویژه برای رفع مشكلات اتخاذ شود.

وی همچنین همت مدیران آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای فرهنگ سازی در زمینه سند تحول بنیادین و تلاش و تامین امكانات مورد نیاز در این زمینه را قابل تقدیر دانست.

ربیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشاركت های مردمی و خانواده در وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به برخی مسایل برای شتاب بخشی به فراهم كردن مقدمات اجرای طرح 6-3-3 در سیستان و بلوچستان ضروری است.

حشمتیان شتاب دهی به تكمیل پروژه های بازسازی مدارس و ایجاد كلاس های درس جدید، ایجاد فضای بانشاط در كلاس ها، جذب مشاركت مردم در ساخت و سازها، توجه به دانش افزایی معلمان و آموزش آنان را برای اجرای هر چه بهتر طرح 6-3-3 در سیستان و بلوچستان مورد تاكید قرار داد.

او با بیان اینكه باید در زمینه جذب نیروی انسانی با اعداد واقعی پیش رویم تا در سال تحصیلی جدید هیچ كلاس درسی بدون معلم نباشد، گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، كارگروه آسیب شناسی نیروی انسانی برای بازنگری مشكلات موجود در بخش جذب نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان وارد عمل خواهد شد.

وی بیان كرد: صدور ابلاغ های مربوط به معلمان نیز باید در سیستان و بلوچستان از حالت دستی خارج و از طریق یارانه انجام گیرد تا در ابتدای مهرماه مشكلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

مدیر كل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت:20 نفر از اعضای حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش در دو پایگاه واقع در زاهدان و چابهار، روند اجرای طرح 6-3-3 را طی سه روز مورد بررسی قرار دادند.

'غلامرضا محمد قاسمی' افزود: 9 منطقه آموزش و پرورش واقع در مركز و شمال سیستان و بلوچستان زیر پوشش پایگاه حوزه ستادی وزات آموزش و پرورش در زاهدان و 14 منطقه آموزش و پرورش در جنوب استان نیز زیر پوشش این پایگاه در چابهار بوده است.

وی در تشریح وضعیت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان شش هزار مدرسه با 25 هزار كلاس درس دارد كه 35 هزار فرهنگی مسوولیت تعلیم و تربیت 550 هزار دانش آموز را برعهده دارند.

وی بیان كرد: پراكندگی بیش از حد نقاط روستایی و شهری، رشد شش درصدی سالانه جمعیت سیستان و بلوچستان و هزار و 300 كیلومتر مرز با دو كشور افغانستان و پاكستان از ویژگی هایی است كه شرایط آموزش و پرورش این استان را از دیگر استانهای كشور متمایز كرده است.

محمد قاسمی گفت: پس از رونمایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بلافاصله ستاد تحول بنیادین با 32 كمیته اجرایی در سیستان و بلوچستان تشكیل شد كه تاكنون قریب دو هزار جلسه برگزار كرده است.

وی بیان كرد: در پی بررسی های انجام گرفته برای اجرای طرح 6-3-3 به دو هزار كلاس درس و سه هزار نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان نیازمند هستیم كه اقدامات لازم برای تامین آنها در حال انجام است.

وی اظهار داشت: برای تامین نیروی انسانی طرح 6-3-3 در سیستان و بلوچستان، نیروهای مازاد پایه اول راهنمایی آموزشهای لازم را فراگرفته و به مقطع ابتدایی انتقال می یابند تا كمبود نیروی انسانی در این مقطع رفع شود.

وی گفت: تاكنون 300 نفر از فرهنگیان برای دریافت آموزش های لازم در زمینه تدریس پایه ششم ابتدایی به تهران اعزام شدند كه در بازگشت از تهران در دوره های آموزش ضمن خدمت شركت كرده اند.

/2 7315/7437 ** 1917





:: برچسب‌ها: پارک , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: